З 7 по 12 квітня 2025 року в Технічному університеті м. Ліберець, Чеська Республіка, відбулася весняна школа TransLearnN курсу C3 “Сталі шляхи та управління ризиками під час кризових ситуацій” (Sustainable pathways and risk management in times of crises). Проєкт, а отже і весняна школа, співфінансуються ЄС у рамках програми Erasmus+ Cooperation Partnerships.
Захід, підтриманий програмою Erasmus+ у сфері розвитку потенціалу вищої освіти, був спрямований на розвиток практичних навичок ухвалення рішень у кризових ситуаціях та розуміння складної взаємодії множинних криз для побудови спроможності до релевантного та сталого прийняття рішень і дій. Основна мета курсу – навчити майбутніх фахівців ефективно управляти ризиками та розробляти сталі рішення для подолання викликів та можливостей у періоди множинних криз.
У програмі взяли участь 14 студентів, 7 викладачів-розробників та 3 стейкхолдери-експерти з України, Польщі та Чехії. Курс розроблявся представниками різних українських університетів-партнерів проєкту. Також до участі долучилися експерти з НТУ (Україна), Ржешувської політехніки (Польща) та Технічного університету Ліберець (Чехія).
Організацію заходу здійснив Технічний університет Ліберець під керівництвом супервайзера проєкту Катаржини Лось. Захід урочисто відкрив декан механічного факультету ТУЛ, а запрошені лектори – 3 професори з Технічного університету Ліберець – забезпечили високий науковий рівень програми.
Основним завданням школи було розвинути у студентів компетенції у сферах:
- Державного управління – підготовка майбутніх чиновників до ефективного управління в кризових ситуаціях
- Економічних секторів – навчання представників різних галузей економіки
- Громадського активізму – розвиток навичок громадських діячів
Навчальні результати включали:
- Здатність приймати рішення в кризових ситуаціях
- Уміння залишатися на шляху сталого розвитку в умовах обмежених ресурсів
- Генерування сталих рішень для подолання викликів та використання можливостей у періоди множинних криз
- Синтез сталих багатопідхідних рішень для різних галузей
- Поєднання різних адміністративних та управлінських навичок для підтримки міждисциплінарного синтезу сталих рішень
Весняна школа складалася з двох логічно пов’язаних етапів:
Перший етап (24-28 березня 2025 року, онлайн) – студенти ознайомилися з теоретичними основами курсу через онлайн-лекції, що заклали фундамент для подальшої практичної роботи.
Другий етап (7-12 квітня 2025 року, очно в Ліберці) – інтенсивна практична програма в кампусі Технічного університету Ліберець. Програма включала:
- Щоденні практичні заняття з різними командами українських університетів
- Презентації та обмін досвідом між українськими та європейськими університетами
- Лекції експертів з Технічного університету Ліберець та партнерських установ
- Екскурсії до лабораторій університету з найсучаснішим обладнанням від концернів “Шкода” та “Фольксваген”
- Ознайомлення з інноваційними практиками чеських колег
Окрім інтенсивної навчальної програми, учасники мали унікальну можливість ознайомитися з культурною спадщиною Чехії: студенти відвідали славетне історичне місто Європи Прагу, де ознайомилися зі стародавньою історією міста, відвідали міську бібліотеку та Празький університет. Ця поїздка дозволила учасникам поглибити розуміння європейської освітньої традиції та культурного контексту; учасники дізналися про історію міста Ліберця та його роль у сталому міському розвитку в рамках проєкту NetZeroCities, що додало практичного виміру до теоретичних знань про сталий розвиток; тематична екскурсія до індустріального підприємства дозволила побачити практичне застосування принципів сталого виробництва та управління ризиками в реальних умовах.
За підсумками курсу учасники отримали:
- Додаткові компетенції в галузі управління ризиками та прийняття рішень у кризових ситуаціях
- Сертифікат з неформальної освіти за міжнародною програмою (2 кредити ECTS)
- Можливість перезарахування кредитів при навчанні за освітніми програмами у своїх університетах
- Досвід міжнародної мобільності в одному з найкращих технічних університетів Чехії
Фінальна презентація результатів навчання та обговорення можливостей покращення курсу відбулися в останній день програми, що засвідчило високу якість та практичну цінність отриманих знань.
Висловлюємо щиру вдячність програмі Erasmus+ за щедру фінансову підтримку та можливість реалізації цього унікального освітнього проєкту. Особливі подяки Технічному університету Ліберець та особисто супервайзеру проєкту Катаржині Лось за бездоганну організацію заходу, гостинність та створення сприятливої атмосфери для навчання.
Дякуємо координатору проєкту TransLearnN Анжелі Діхте з Університету сталого розвитку міста Еберсвальде за методологічну підтримку та загальне керівництво проєктом.
Вдячні всім викладачам-розробникам курсу з українських університетів-партнерів проєкту за професійну розробку навчального контенту та активну участь у реалізації програми.
Щиро дякуємо студентам з українських університетів за активну участь, креативність та відкритість до нових знань. Завдяки вашій мотивації та ентузіазму ця весняна школа стала справжньою платформою для академічного та культурного обміну.
Разом ми довели, що міжнародна освітня співпраця здатна подолати будь-які виклики та створити міцний фундамент для майбутнього сталого розвитку. Сподіваємось на подальше впровадження цього курсу в українських університетах та нові спільні освітні ініціативи.































