20.05.2025
новини
Весняна школа TransLearnN 2025: Стратегічне адаптивне управління для сталої реконструкції та відновлення

З 2 по 17 травня 2025 року у Вільнюському технічному університеті імені Гедимінаса відбулася весняна школа TransLearnN “Стратегічне адаптивне управління для сталої реконструкції та відновлення”.

Проєкт, а отже і весняна школа, співфінансуються ЄС у рамках програми Erasmus+ Cooperation Partnerships. Метою заходу було тестування нововведеного навчального модуля для студентів та навчання викладачів з України самостійно викладати цей курс у своїх університетах. У програмі взяли участь понад 20 українських та литовських студентів і десять викладачів з України, Литви та Німеччини.

Розробку курсу координувала Анжела Діхте з Університету сталого розвитку міста Еберсвальде у Німеччині, а д-р Вайда Шеревічєне разом з командою Sustainability Hub VILNIUS TECH відповідала за організацію очної частини весняної школи у Вільнюсі. Навчальною метою курсу є розвиток практичних компетенцій в адаптивному управлінні шляхом ознайомлення студентів з концепцією Відкритих стандартів практики охорони природи (Conservation Standards by the CMP) – міжнародно розробленою та визнаною методологією з відкритим кодом, яка використовується в усьому світі для охорони природи та управління конфліктами між людиною та природою. Студенти пройшли перші три з п’яти кроків методології: (1) оцінка ситуації, включаючи ідентифікацію та оцінку життєздатності відповідних об’єктів біорізноманіття, а також різних причин їх деградації, включаючи людську діяльність, війну та вплив зміни клімату; (2) фаза планування шляхом визначення “точок входу” для ефективних стратегій відновлення; та (3) початок фази впровадження через розробку корисного партнерського налаштування, а також попереднього плану часу та бюджету. Весняна школа складалася з двох логічно пов’язаних етапів.

Протягом першого тижня, який відбувався онлайн, студенти ознайомилися з теоретичними концепціями сталості та адаптивного управління, а також з методологією Conservation Standards. Лекції про наступний методологічний крок, презентації про поточні виклики в різних секторах (наприклад, лісівництво, сільське господарство, водні ресурси, енергетика, управління відходами та транспорт) та групова робота, під час якої студенти розробляли власний ситуаційний аналіз за допомогою онлайн-дошки для спільної роботи, переплітались між собою.

Другий тиждень відбувався безпосередньо в кампусі VILNIUS TECH. Тут міжнародні команди удосконалили свої моделі та перенесли роботу в аналоговий світ, використовуючи кольорову бумагу, ручки та скотч. Цей тиждень був присвячений творчому розвитку проєктів через побудову теорій змін і початок точного налаштування діяльності для забезпечення успішного впливу. Робота призвела до створення чотирьох пілотних проєктів для різних природних зон України – Карпат, Полісся, Лісостепу та Степу. Вони включають створення рекреаційних та освітніх просторів для реабілітації ветеранів, ініціативи з екологічної обізнаності, дорожню карту для інструменту фінансування розмінування сільськогосподарських територій та заходи із збереження водного біорізноманіття. Усі команди успішно презентували свою роботу та отримали сертифікати участі.

Висловлюємо щиру вдячність програмі Erasmus+ за щедру фінансову підтримку та можливість об’єднати університетські спільноти трьох країн навколо спільної мети – сталого відновлення України. Особливі подяки команді VILNIUS TECH на чолі з д-р Вайдою Шеревічєне: ваша гостинність, бездоганна організація очного модуля та справді дружня атмосфера створили всі умови для плідної роботи.

Щиро дякуємо Університету сталого розвитку міста Еберсвальде та координатору проєкту Анжелі Діхте за методологічну підтримку, експертні поради та постійну підтримку на кожному етапі підготовки та реалізації школи. Ми вдячні студентам з України та Литви за вашу активність, креативність та невтомну роботу над командними проєктами, які стали основним результатом цього курсу.

Саме завдяки вашій відданості, професіоналізму та командному духу весняна школа TransLearnN перетворилася з освітнього курсу на потужну платформу для формування майбутніх лідерів сталої реконструкції. Разом ми довели, що міжнародна співпраця здатна перетворити найскладніші виклики на реальні можливості. Дякуємо всім за внесок у наш спільний успіх і сподіваємось на інтеграцію та викладання цього курсу в наших університетах, а також на нові спільні проєкти.